Recenzie : Damnare de Lauren Kate

Seria : Damnare (Fallen)
Autor : Lauren Kate
Numar de pagiini : 344
Editura : Litera
Genuri : YA, Fantasy

Carte primita de la editura Litera pentru recenzie. Daca doriti sa o comandati, o puteti achizitiona accesand acest link.

Recunosc ca inainte de a incepe aceasta carte nu stiam mai nimic despre ea, inafara de faptul ca este vorba de ingeri cazuti. Stiam ca parerile cu privire la aceasta carte sunt impartite, unora le-a placut cartea, in timp ce altii nu au fost mai deloc impresionati de ea, insa am vrut sa-mi fac propria mea parere.

Pot spune totusi ca mi-a placut. Nu o pot numi o carte extraordinara, care te uimeste cu tot ceea ce se petrece in ea, insa a fost o lectura draguta si rapida.

Luce ajunge este noua eleva a unei scoli, chestie intalnite peste tot. Simplu? Nu chiar. Ea ajunge la Cross & Sword, un o scoala de corectie pentru un lucru pe care ea nu l-a facut. Am inteles ca autoarea a incercat sa se diferentieze putin de eleva noua, dar totusi, o scoala de corectie? Trecand peste, il intalneste acolo pe Daniel, un tip superb de care se simte atrasa instant si chiar daca acesta ii arata un deget nu foarte frumos, ea tot vrea sa afle mai mult despre el. Astfel, alaturi de Penn, singura fata normala din toata scoala, incearca sa afle mai multe despre tanarul nostru Daniel.

Asta ar fi partea de inceput, destul de tipica pentru orice carte de genul YA. Ideea cartii am mai intalnit-o si la altele si aici ma refer la ideea de reincarnare si de dragoste care trece chiar si peste moarte. Nu pot spune ca autoarea a conturat foarte bine personajul lui Luce pentru ca ce fata in toate facultatile mintale s-ar duce dupa un baiat care inca din primul moment in care a vazut-o i-a aratat degetul mijlociu, asa, fara motiv? Am inteles pe parcurs ca ceva anume ii atragea pe cei doi, sa zicem o legatura a lor care exista de sute (mii poate?) de ani. Era stresant si interesant in acelasi timp cum fata asta incerca sa afle absolut tot ce putea despre el, prin diferite metode. Creepy, dar si amuzant.

Nu stiu daca am fost doar eu, dar nu am fost extraordinar de uimita de finalul cartii, cel putin de aparentele a doua personaje. Cred ca citisem cam un sfert din carte si aveam niste mici banuieli, dar aici nu as putea spune ca este neaparat vina autoarei, cat este faptul ca eu atunci cand citesc o carte devin destul de sceptica cu privire la muuuulte personaje. Si totusi, a fost o parte din final care m-a lasat masca. Citeam in continuare nevenindu-mi sa cred.

Nu putea lipsi nici triunghiul amoros, desi nu ma pot plange. Atat Daniel cat si Cam erau, wow, sincer. Daca ati citit cartea stiti la ce ma refer, si daca nu ati citti-o, ce mai stati? Daca nu va plac povestile cu ingeri cazuti, macar sa o cititi de dragul celor doi. Baieti inalti, frumosi, unu' are ochi versi si par cret castaniu si celalalt e blond cu ochi albastri? Nu cred ca ati vrea sa ratati asa ceva.

Mi-ar fi placut totusi daca s-ar fi facut mai multe referiri la vietile trecute, inafara de doua-trei fraze aruncate pe acolo. Am inteles, sau cel putin mi-am inchipuit ca acesta a fost modul autoarei de a crea putin mister in relatia lui Luce si a lui Daniel, dar ma simteam la fel de lasata pe dinafara cum se simtea si ea.

Ce mi-a placut totusi a fost atmosfera de la scoala de corectie. Nu stiu de ce dar chiar mi-a placut ideea ca toti elevii se putea plimba in voie prin cimiti deoarece era pe teritoriul scolii. Ciudat, stiu, dar mi s-a parut mai inetresant decat sa spuna ca era o scoala unde vedeai ciment la fiecare centimentru.

Cum am spus, cartea a avut lipsurile ei, dar asta nu isneamna ca nu mi-a placut.

Punctaj:

4.5

Si inca ceva. Stiati ca anul viitor va fi lansat filmul Fallen? Eu abia acum am aflat si am observat ca deja s-au ales actorii pentru rolurile lui Luce, Daniel si Cam si singurul care mi se pare potrivit este actorul care-l joaca pe Daniel. Cel care il joaca pe Cam mi se pare ca are o fata de copil si actrita care o joaca pe Luce nu ma duce deloc cu gandul la ea.