luni, 9 iunie 2014

Recenzie: Tronul de clestar~ Sarah J Maas

Titlu: Tronul de clestar
Seria: Tronul de clestar
Autor: Sarah J Maas
Traducere: Cristina Barbu
Numar pagini: 512
Editura: Rao
Data aparitiei: 2013

Descriere:
O inima de gheata.
O vointa de fier.
Faceti cunostinta cu asasina.
Faceti cunostinta cu Celaena Sardothien.
Frumoasa.
Ucigatoare.
Cu un destin maret.
În întunecatele şi mizerabilele ocne din Endovier o fată de optsprezece ani îşi ispăşeşte o condamnare pe viaţă. Ea este o asasină, cea mai bună din breasla ei, dar a făcut o greşeală fatală. S-a lăsat prinsă. Tânărul căpitan Westfall îi oferă o ieşire: libertatea în schimbul unui uriaş sacrificiu. Celaena trebuie să-l reprezinte pe prinţ într-o competiţie până la moarte - luptând cu cei mai talentaţi hoţi şi asasini ai ţării. Indiferent dacă rămâne în viaţă sau moare, Celaena va fi liberă. Indiferent dacă câştigă sau pierde, ea îşi va descoperi adevăratul destin. Dar va putea să se înmoaie inima ei de asasin?

Recenzie:
De multe ori se intampla ca oamenii sa fie judecati nu dupa fapte ci dupa cele auzite. Eu una consider acest lucru ca fiind ingrozitor, in primul rand nu e treaba nimanui ce decizii iau altii si in al doilea rand daca nu ai argumente bine sustinute mai bine taci din gura. 
<Imi stii numele, nu povestea!>
"Numele meu este Celaena Sardothien, sopti ea. Dar nu conteaza daca numele meu este Celaena sau Lillian, sau Catea, pentru ca te inving oricum, indiferent de cum imi spui"
Celaena este o tanara asasina cu un trecut infiorator, dar care prefera sa-si pastreze demonii doar pentru sine. De la o varsta frageda, de numai 8 ani, este antrenata pentru a deveni un asasin si prin truda, suferinta, sange si lacrimi reuseste sa ajunga Asasina Adarlanului, un nume de care multi se tem, un nume care este pe buzele tuturor, un nume ce le da fiori chiar si celor mai puternici oameni, dar nimeni nu stie cu adevarat povestea asasinei, nimeni nu-i stie scopul, de fapt nimeni nu-i stie nici macar varsta. 
Din cauza unei tradari Celaena ajunge intr-un loc al mortii, un loc numit Endovier, un loc in care supravietuieste un an, mai mult decat a reusit oricine altcineva sa supravietuiasca, insa aceasta "calatorie" ii lasa urme adanci atat pe trup cat si in suflet. 
"Cu totii avem cicatrici...Ale mele se intampla sa fie mai vizibile decat ale celorlalti."
Da, ati vazut bine: suflet. Desi multi cred ca sa fii asasin inseamna sa nu ai o inima sau eventual una de piatra, Asasina Adarlanului are o inima incredibil de frumoasa, chiar daca demonii sai o bantuie la orice pas.
Celaena este un personaj desavarsit, conturat cu maiestrie si as putea spune cu bun gust, este un personaj pe placul meu, un personaj feminin despre care pot spune cu mandrie ca reprezinta societatea feminina.
Ea este plina de contradictii, desi a trecut prin iad si a suferit mai mult decat isi poate oricine imagina isi gaseste puterea de a zambi, de a rade si de a se bucura pentru lucrurile marunte. Desi este o tanara incredibil de frumoasa, inima ei este brazdata de amintiri dureroase si infioratoare. Desi este o asasina ce isi indeplineste chiar si cele mai sangeroase misiuni, isi gaseste micile placeri printre moda, mancare, carti si animale de companie. 
Cu alte cuvinte Celaena sfideaza legile firii omenestii si se contureaza ca fiind o criminala, o luptatoare, o fata, UN OM.
Endovierul a lasat-o singura, pustiita si fara speranta, dar intr-o zi un tanar capitan indrazneste sa o faca din nou sa spere, iar un print pe care ar trebui sa il urasca ii ofera o cale spre libertate, dar calea nu-i usoare, iar Celaena trebuie sa-si recapete fortele, pregatindu-se pentru confruntarea cu cei mai mari infractori ai taramului. 
"Deveni mult prea constienta de cele trei cicatrici prelungi de pe spatele sau. Chiar daca isi castiga libertatea...chiar daca traia in pace la tara...acele cicatrici ii vor aminti intotdeauna de ceea ce indurase. Si ca, desi ea era libera, altii nu erau."
Cartea ne prezinta un triunghi amoros Chaol-Celaena-Dorian/ Capitanul Garzii Regale-Asasina Adarlanului/Printul mostenitor. Si chiar daca urasc aceste triunghiuri trebuie sa recunosc ca acesta m-a facut sa savurez cartea. Este conturat cu claritate, nelasand loc interpretarilor, dar in acelasi timp liniile sunt fine si discrete, o combinatie stranie ce mie mi-a adus fiori. 
In mod surprinzator acest triunghi nu a distrus impresia mea despre caracterul puternic al Celaenei, ci din contra, mi-a arata ca asasina are o inima si stie foarte bine cum sa si-o stapaneasca!
Actiunea a fost antrenanta si misterioasa, as putea spune chiar mortala, iar prin talentul sau deosebit Sarah J Maas a reusit sa-mi transmita o multe de sentimente. 
"Se intoarse catre Chaol. Vantul ii smulse cateva suvite de par din codita sa, iar ea le dadu dupa ureche.
-Indiferent de ceea ce se va intampla, spuse ea incet, vreau sa iti multumesc.
Chaol isi inclina capul intr-o parte.
-Pentru ce?
Ochii Celaenei se umezira, dar dadu vina pe vantul naprasnic si clipi.
-Pentru ca ai facut ca libertatea mea sa insemne ceva."

Imi este incredibil de usor sa dau acestei carti nota 5/5.

7 comentarii:

  1. Iubesc coperta, o ador! <3. Cartea n-am citit-o inca, dar e pe lista ...

    RăspundețiȘtergere
  2. Si mie imi place foarte mult coperta si cred ca aceasta este o carte pe gustul tau :)
    Volumul al doilea va aparea in curand si la noi <3

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E bine de stiut. In cazut acesta, urca pe lista :D

      Ștergere
  3. am adorat cartea asta si abia astept sa pun mana si pe volumul doi
    felicitari pentru recenzie, ar trebui sa convinga orice cititor inrait cat de superba este aceasta carte

    RăspundețiȘtergere
  4. Mvai ce frumos arata ,nu stiam ca exista si la noi minunatia asta

    RăspundețiȘtergere
  5. Chiar vreau sa citesc cartea, dar nu mai am timp ! :'(

    RăspundețiȘtergere
  6. Nici eu nu prea mai am timp de citit, dar ma straduiesc sa-mi fac cate putin loc in program :d

    RăspundețiȘtergere

Suntem nerabdatoare sa va citim parerile! :)