luni, 9 iunie 2014

Top 10 carti

Fac acest top in cadrul unui concurs organizat de Librex, il puteti gasi pe pagina lor de facebook, dand un click aici.

Locul #1 este ocupat de cartea "Divergent" pe care am citit-o si care mi-a placut foarte mult. 
Cei mai multi dintre voi probabil ati auzit despre ea pana acum. Este o distopie extraordinara, bine conturata, cu actiune, dar si cu romantism. Sa fiu sincera, cand am pus prima data mana pe ea nu ma asteptam sa dau peste o carte atat de buna, care sa ma obsedeze atat de mult timp dupa ce am citit-o. Am fost efectiv prinsa in actiune si am reusit sa formez o legatura cu personajele, lucru care se intampla destul de rar in cazul meu. 

Locul #2 "Hotul de carti" Va rog sa nu aruncati cu pietre in mine, dar nu am citit-o inca :D O am de ceva timp in biblioteca si sunt ferm convinsa ca o sa-mi placa la nebunie. Si chiar daca nu s-ar intampla asta, sa citesc o carte povestita din perspectiva mortii este ceva! Motivul pentru care aman citirea acestei carti este teama de urmarile pe care le va avea asupra mea, ma tem sa nu raman total ravasita si intristata si revoltata, pentru ca mi-ar fi incredibil de greu sa mi-o mai scot din minte si inima si nu ma simt pregatita emotional. Dar cu toate acestea "Hotul de carti" se afla printre cartile mele favorite fara ca macar sa o fi citit. Voi va dati seama ce inseamna acest lucru? O carte care te faci sa o adori, sa o iubesti si sa o venerezi fara ca macar sa o fi citit e o carte care le intrece pe toate celelalte!

Pe Locurile #3, #4, #5 se afla trilogia Jocurile foamei. Am un mare regret legat de aceasta serie: Am vazut filmele inainte de a citi cartile. :( Filmele mi-au placut enorm de mult, cred ca le-am vizionat de o mie de ori pana acum, iar asta este cea de-a doua mea greseala, acum daca voi citi cartile voi sti exact ce se intampla, fiecare miscare, fiecare respiratie, fiecare bataie a inimii. Si chiar daca stiu acest lucru sunt inca foarte entuziasmata sa citesc cartile pentru ca, dupa umila mea parere, sa citesti o carte este de un milion de ori mai bine decat sa vezi filmul. Imi si imaginez ca voi simti teama, disperarea, iubirea si curajul odata cu eroina si nimic nu poate fi mai frumos decat atat, sa te contopesti cu personajul unei carti. <3

Locul #6 Cartile lui John Green. Am citit "Sub aceeasi stea" si "Cautand-o pe Alaska", dar am ramas cu "pofta" de a citi si celelalte carti ale sale. Imi place John Green pentru realitatea pe care o transpune in cartile sale si pentru modul lui direct de a spune lucrurilor pe lume. John Green a castigat o bucatica din inima mea datorita cruditatii cu care scrie, datorita sentimentelor care ma bantuie mult timp dupa ce ii termin cartile pentru ca dupa lecturarea lor imi dau seama ca totul este atat de real si atat de adevarat incat mi-as dori sa traiesc in alta lume, si totusi in acelasi timp ma incanta la nebunie sa vad ca acest autor este plin de originalitate si nu se da din calea suferintei. Go John Green!

Locul #7 este ocupat de Urzeala tronurilor. OMG! Va rog sa-mi spuneti ca va uitati la serial! GOT e cel mai tare serial pe care l-am vazut ever! Nici nu stiu cu ce sa incep prima data. Sunt atat de obsedata de acest serial incat probabil as intra in depresie dupa terminarea lui, lucru la care nu verau sa ma gandesc, nu chiar acum. Dupa cum am mai spus sa citesti o carte este cu mult mai bine decat sa vizionezi filmul, dar in acest caz cred ca este egalitate. Serialul acesta este o delicatete (ma simt ca o persoana fara sufet spunand aceste lucruri, dar cui ii pasa cand vine vorba de GOT?). Urmatoarea mea comanda de carti va fi cel mai probabil cu aceasta serie, sunt foarte curioasa sa vad diferentele dintre carte si film si sunt foarte curioasa sa citesc paginile pline cu HODOR, care sunt sigura ca ma vor incanta nespus de mult si abia astept sa dorm cu capul pe aceste carti de prea multa oboseala si abia astept sa stau toata noaptea treaza captiva in lumea minunata si reala si cruda si absolut fabuloasa pe care ne-o prezinta Urzeala tronurilor. <3

Locul #8 Infernul lui Gabriel, Sa fiu sincera acest gen de carti nu ma atrage, ba din contra, din cauza unor lecturi neplacute, imi provoaca repulsie. Asa ca mare mi-a fost mirarea cand, citind descrierea cartii, m-am trezit dorindu-mi sa citesc toata cartea si recent, vorbind despre aceasta carte, mi s-a spus "Nu stii ce pierzi. Nu ai sa o poti lasa din mana.". Cand auzi astfel de vorbe, cum poti sa nu pui mana pe care si sa incepi a citi? Ei bine, nu poti! :))

Pe locul #9 se afla Jumatatea rea. Vreau sa citesc aceasta carte de mult timp. Mi-a atras atentia cu mult inainte sa apara la noi, dar am cateva dubii in legatura ca ea. Eu nu prea citesc carti cu vampiri, vrajitoare, varcolaci, blablabla si ma tem sa nu-mi displaca carte. Dar o voi citi cu siguranta (candva). :D

Locul #10 este ocupat de "Fluturi". Am citit aceste carti acum mult, mult timp, parca in alta viata. Nici nu stiu ce sa scriu despre ele acum. Tin minte ca mi-au placut foarte mult si tipam dupa o continuare, vroiam neaparat sa vad ce se intampla cu Irina si Robert si eram avida dupa invataturile de viata primite de Irina de la tatal ei. Fluturi a fost genul de carte care m-a tinut treaza pana tarziu si nu-mi mai pasa nici de oboseala, nici de mancare, nici de respirat, atat de mult ma obseda. Acum, privind inapoi, nu imi pot da seama ce mi s-a parut atat de grozav la aceste carti, dar sincera sa fiu chiar nu conteaza ce cred acum despre ele atat timp cat in momentul in care le-am citit eram fericita si incantata. Asa ca va spun: Cititi cartile si lasati-va prinsi in mrejele acestei lecturi! 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Suntem nerabdatoare sa va citim parerile! :)