vineri, 11 septembrie 2015

Recenzie: Still Alice-film

Apariţie: 2014
Gen: dramă
Regizor: Richard Glatzer, Wash Westmoreland
Vedete: Julianne Moore, Alec Baldwin, Kristen Stewart
Descriere: Un profesor de lingvistică și familia ei găsesc legăturile lor testate, atunci când ea este diagnosticat cu boala Alzheimer.
Notă pe imdb: 7,5
Recenzie: Still Alice mi-a atras atenţia acum câteva zile şi mi-am spus ca trebuie să mă uit la el, dar determinarea în sine a fost mică, până când aflu că este realizat după o carte, iar cartea va apărea în curând şi la noi. De obicei procesul este invers, citesc cartea şi în funcţie de ea văd filmul sau nu, dar de această dată, Still Alice mi s-a părut genul de film pe carte trebuie să îl văd înaitea cărţii. Why? Sincer, nu vă pot spune, a fost o alegere de moment şi imediat ce l-am început am fost captivată.
O să încerc să vă povestesc câte ceva despre el, fără să vă dau spoilere, deşi asta va fi puţin cam greu.  Este vorba despre Alice, o femeie realizată, cu o carieră promiţătoare şi cu o familie minunată şi iubitoare. Problema apare când Alice începe să uite diferite cuvinte sau unde se află, lucruri care în mod normal nu i se întâmplă, aşa că merge la consult, iar medicul îi dă vestea că are o formă rară de Alzheimer, care se manifestă la o vârstă timpurie. Ea încearcă prin diverse exerciţii şi teste să îşi păstreze amintirile cât mai vii, dar lumea începe să-i fugă printre degete.
Povestea acestui film cred că m-a atras cel mai mult, fiind vorba despre drumul pe care trebuie să-l parcurgă Alice, trecând prin toate 5 etape ale durerii: negare, furie, târguială, depresie şi acceptare. În film avem parte de câteva scene şocante cauzate de degradarea memoriei protagonistei. Still Alice este un film captivant şi interesant, care tratează o temă sensibilă, dar prea bine cunoscută.
Un alt lucru care mi-a plăcut la acest film este castingul, actorii au fost bine aleşi, după părerea mea *şi spun asta pentru că nu sunt o foarte mare cunoscătoare*, Alec Bldwin, care a înterpretat rolul soţului este printre preferaţii mei, expresiile lui şi reacţiile şi tot mi s-au părut foarte convingătoare şi acelaşi lucru pot să-l spun şi despre Julianne Moore (Alice). De obicei nu dau prea mare importanţă actorilor, dar pe aceştia i-am căutat imediat, curioasă fiind să văd în ce alte filme au jucat. Singura actriţă cunoscută mie a fost Kristen Stewart, care a reuşit să mă surprindă cu performanta ei din acest film. În secunda în care am văzut-o mi-am zis că o să strice tot filmul pentru că filme pe care le-am văzut până acum cu ea nu sunt tocmai cele mai grozave, dar în Still Alice, Kristen a jucat foarte bine şi rolul cred că i se mulează perfect pe personalitate şi în cele din urmă a adus un plus filmului.

Ultimul plus de care vă spun este soundtrackul, a fost unul plăcut şi relaxant, în ton cu tema filmului şi se auzea încet pe fundal, uneori abia sesizabil, îl ascult chiar şi acum, scriind această recenzie.
Vă recomand filml cu drag, dar să vă asiguraţi că aveţi starea de spirit necesară pentru un film de genul, necesită o oarecare rabdare şi atenţie. Vizionări plăcute în continuare!

3 comentarii:

  1. Am plâns la acest film de-am zis că o să mor! :)) Iar sfârșitul m-a dat gata. Nu știu, eu ador filmele care prezintă degenerări, boli așa dintr-astea ereditare, genetice la nivelul sistemului nervos. Nu numai că au ceva biologic foarte interesant, dar reliefează drama omului care-ncearcă să lupte împotriva, deși, de cele mai multe ori, cu toată progresia științei, ajunge să cadă pradă. Abia aștept romanul, nu știu, sunt sigur că o să fie minunat. Iar când am văzut că o să fie tradus, crede-mă că am sărit în aer! :)) Mă bucur că l-ai văzut. Îți recomand cu mare drag și ”Amour”.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu nu am plans la el, dar nici nu mai aveam mult. Au fost surprinse foarte bine anumite momente si degradarea a fost prezentata intr-o maniera cat se poate de trista si in acelasi timp cat se poate de reala, mi-a placut mult, iar finalul a fost cel mai tare. Daca ar fi fost un happy end ar fi stricat tot filmul, dar asa m-a facut sa-mi placa si mai mult. De obicei nu scriu recenzii la filme, de aceea aceasta recenzie scartie un pic, dar mi-a placut prea mult ca sa nu-i fac una ^^
      Vreau sa ma uit la Amour de ceva vreme, cred ca am reusit odata sa vad primele 10 minute din film si nu stiu de ce nu l-am mai continuat :-?

      Ștergere
    2. Dap, așa-i, au surprins foarte bine. De altfel, și actrița a jucat perfect, dat fiind și faptul că a fost nominalizată la Oscar pentru cea mai bună actriță! :D Nici eu nu fac recenzii, dar am văzut o groază de filme bune la care, zic eu, ar fi trebuit să fac. :) Succes, Diana, și să te uiți neapărat la film, o să-ți placă!

      Ștergere

Suntem nerabdatoare sa va citim parerile! :)