Autori: Amie Kaufman,

Meagan Spooner
Traducere: Luminita Gavrila
Numar pagini: 480
Editura: Trei
Data aparitiei: 2014
Descriere: Icarus e o uriaşă navă spaţială care călătoreşte prin hiperspaţiu cu viteză superluminică.Icarus explodează, iar Lilac LaRoux (fiica celui mai bogat om din univers) şi Tarver Merendsen (care, la doar 18 ani, este deja erou de război) sunt singurii supravieţuitori. O navetă de salvare îi duce pe o planetă pustie, unde găsesc o formă ciudată de viaţă ("fiinţele şoptitoare"), supusă unui experiment secret condamnabil, iniţiat de tatăl lui Lilac. Totul se schimbă după ce Lilac şi Tarver dezleagă misterul "fiinţelor şoptitoare" şi află că ar putea fi salvaţi. Dar nu vor mai fi niciodată aceiaşi tineri care au păşit cândva pe planeta pustie.
"O aventură palpitantă în spaţiul cosmic." -Kirkus Reviews

Recenzie: Nici nu stiu in ce gen sa incadrez aceasta carte, initial am pornit cu gandul ca
citesc o distopie, dar pe parcurs am desoperit si elemente SF, fantasy si YA, in orice caz, aceasta combinatie a fost una reusita, pentru ca nu s-a insistat prea mult pe un anumit gen si s-au impletit frumos unul cu altul.
Am terminat cartea acum cateva zile, dar aveam gandurile prea imprastiate pentru a le pune intr-o recenzie, asa ca here I am, incercand sa scriu ceva cat de cat coerent.
Cititnd parerile altora despre carte am observat ca mai toata lumea s-a legat de cuplul Lilac si Tarver, asa ca eu o sa ma axez mai mult pe lumea distopica. Distopiile, in general, reprezinta genul meu favorit, asa ca tot ce-mi cade in mana si e distopie, citesc, dar pana acum nu am mai intalnit nicio lume viitoare care sa semene cu cea in care traiesc cei doi protagonisti.
Lumea distopica
Autoarele ne teleporteaza intr-o lume in care este posibil sa calatoresti in spatiu de placere, o lume in care tot ce stim noi despre planete se anuleaza, pentru ca oamenii viitorului au despoperit o cale de a terraforma orice planeta si de a o face locuibila. "Cioburi de stele" se axeaza mai mult pe o singura planeta, necunscuta si diferita de tot ce mai vazusera protagonistii inainte. Aceasta planeta pare a fi in plin proces de terraformare si in acelasi timp nu e, un mister pluteste peste tot in aer si ii atrage de Lilac si Tarver tot mai adanc in aceasta lume.
Mi-a placut mult aceasta lume distopica, ba chiar mi-ar placea sa traiesc in una, cele doua autoare o cuntureaza atat de frumos si cu atata finete incat iti este imposibil sa nu fii coplesit de dorinta de a sti si tu cum e sa calatoriesti prin hipersatiu, cum e sa poti sa-ti creezi holografic orice loc din galaxie in care ai vrea sa te afli.
Personajul feminin
 Din primele pagini apucam sa o cunoastem pe Lilac prin ochii lui Tarver (am uitat sa mentionez ca avem doua perspective narative, una a lui Tarver si una a lui Lilac). Ea este una dintre cele mai bogate fete, insasi nava pe care se afla fiind a tatalui ei, cel mai influent om din galaxie. Initial am fost tentata sa trag concluzia gresita ca Lilac e o fata bogatana, fitioasa, cu multi prieteni falsi si fara caracter, dar am descoperit ca Lilac nu se incadreaza in acest mare cliseu al fetelor bogate, ci din contra, este incapatanata, sigura pe ea, misterioasa si cu o personalitate beton.
Lilac este un personaj feminin de care m-am atasat imediat, pentru ca reprezinta exact genul de femeie ideala pentru mine, este intruchipare a puterii, a rezistentei, a principiilor, a finetei, a delicatetei, a tot ce trebuie sa reprezinte o femeie. Ba chiar, ajungi sa o indragesti mai mult, cand o vezi cum se schimba sub ochii tai, cum tot ce o inconjoara o impinge in prapastia renuntarii, dar ea ramane ferm pe pozitie si nu se pleaca in fata greutatilor.
Personajul masculin
Tarver, Tarver, Tarver...nici nu stiu ce sa va spun despre el. Este un soldat curajos, fiind decorat de mai multe ori, nu-i plac petrecerile, dar ii place sa-si petreaca timpul cu camarazii sai... si as putea sa va spun astfel de lucruri marunte toata ziua, dar tot nu as cuprinde esentialul personalitatii lui. Tarver este complex si totodata simplu, te cucereste cu frumusetea si blandetea sufletului lui, cu incapatanarea si devotarea de care da dovada...te cucereste cu tot ce are. Tarver e genul de persoana pe care oricine isi doreste sa-l aiba prin preajma, e capabil sa se sacrifice pe sine pentru ceilalti, e loial si stie cand sa vorbeasca si ce sa spuna, e rafinat si ii plac lucrurile marunte, cum ar fi o seara intre prieteni in favoarea unei petreceri grandioase cu persoane necunoascute.

"Cioburi de stele" e genul de carte care te tin in suspans si te trece prin toate momentele cruciale ale vietii prin intermediul celor doi protagonisti, veti avea parte de momente frumoase, de momente triste, tensionate, adorabile si amuzante. Aceasta carte va ofera totul in numai 500 de pagini. V-o recomand cu draga inima.