sâmbătă, 15 decembrie 2012

Carti Vs. Filme

Probabil, sau mai mult ca sigur, ati mai vazut posturi bazate pe aceasta tema. Ei bine, m-am gandit sa-mi spun si eu opinia despre acest subiect.

Dintre cele doua mentionate, eu prefer cartile din mai multe motive. In primul rand, citinda cartea, imi creez eu modelul, portretul personajului, dupa caracterizarile din carte, atat directe cat si indirecte. Dupa ce mi-am conturat personajul, imi este foarte greu sa-l schimb si atunci cand vizionez filmul trebuie sa ma obisnuiesc cu portretul personajului respectiv facut de regizor, care foarte rar se intampla sa se asemene. De ce spun foarte rar si nu niciodata? Singura data cand personajul meu s-a asemenat cu cel al regizorului a fost in bine cunoscuta serie "Hercule Poiro". Fara cateva diferente minuscule, personajul inchipuit de regizor s-a potrivit cu cel inchipuit din mine.

Un alt motiv ar fi modul cum deruleaza actiunea. Intr-un fel deruleaza in carte, si intr-un fel in film. La fel ca mai sus, si aici intervine imaginatia care este diferita de la om la om. Normal, daca toti am avea exact aceeasi imaginatie, totul ar fi plictisitor, insa nu-mi place ca filmul sa-mi schimbe perspectiva in care vad eu cum se petrece totul in carte.

Ceea ce mai este neplacut, cel putin pentru mine, este sa vad mai intai filmul si abia apoi sa citesc cartea, deoarece cum am mentionat mai sus, filmul iti poate schimba perspectiva legata de carte, singura diferenta ar fi ca aici nu ti-o schimba, ci ti-o creeaza. Spre exemplu, daca mie nu mi-a placut filmul, atunci as putea fi reticienta la carte desi stiu ca nu ar trebui. Sau ar putea fi invers, mi-a placut filmul si cartea ma lasa rece. Totusi, incerc intotdeauna ca atunci cand citesc cartea sa "blochez" toate starile aduse de film. 

Ar mai fi si alte motive, insa cred ca acestea sunt cele mai importante. 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Suntem nerabdatoare sa va citim parerile! :)