sâmbătă, 4 octombrie 2014

Currently reading + Primele 100 de cuvinte #4

Cred ca am mai mentionat faptul ca ma aflam intr-un reading-slump, care a durat cam o luna! Orice carte atingeam ma lasa efectiv rece de la primele cuvinte, daaar exista o carte care m-a scos din acest impas si anume "Portretul lui Dorian Grey" de Oscar Wilde, care mi-a atras atentia inca de la prima propozitie din prefata si vorbesc foarte serios.  Nu am apucat sa citesc prea mult din ea, de fapt am citit incredibil de putin, doar 40 de pagini, dar restul zilei de astazi este rezervata pentru ea.
Sunt fericita sa spun ca in 36 de pagini am descoperit 16 citate superbe! Cred ca aceasta carte o sa intreaca recordul de citate :))
Subiectul cartii, din cate mi-am putut da seama, se invarte in jurul artei si a moralitatii, e foarte posibil sa ma insel, dar aceste doua subiecte sunt printre preferatele mele, asa ca o sa devorez aceasta carte.
Si ca sa va conving ca aceasta carte te poate cuceri inca de la primele cuvinte o sa va las Primele 100 de cuvinte!! <3 O sa va scriu cuvintele din prefata, nu din primul capitol, deoarece dupa cum am spus; mi-au placut foarte mult.

Artistul este creatorul lucrurilor frumoase.
Scopul artei este de a se revela pe sine si de a-l ascunde pe artist.
Criticul este cel care poate transpune intr-un alt mod sau o alta substanta impresia sa despre lucrurile fumoase. 
Critica este cea mai inalta, ca si cea mai modesta, este o forma de autobiografie. 
Cei care gasesc intelesuri urate in lucruri frumoase sunt corupti fara sa fie incantatori. Aceasta e o greseala.
Cei care gasesc intelesuri frumoase in lucrurile frumoase sunt cei cultivati. Pentru acestia exista speranta. 
Ei sunt alesii pentru care lucrurile frumoase inseamna Frumusete.
Nu exista carti morale sau...

12 comentarii:

  1. superb <3
    de foarte mult timp imi doresc sa citesc si eu cartea aceasta
    cu cateva luni in urma am vizionat filmul si mi-a placut mult, mai ales ca joaca si Ben Barnes

    RăspundețiȘtergere
  2. ”Portretul lui Dorian Gray” e o lectură foarte frumoasă și plinăăăă de citate. Cred că nu există pagină care să nu aibă un citat de reținut :-).

    RăspundețiȘtergere
  3. @alexa ioana, eram sigura ca o sa spui ceva de Ben Barnes :)) Si eu vreau sa vad filmul imediat ce termin cartea <3
    @Bianca, cartea mea e imprumutata de la biblioteca si nu pot chiar sa marchez toate citatele, le mai selectez, dar tot multe sunt :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Mie nu prea imi pace cum arata insa am auzit ca e o carte buna ,oricum nu cred ca o s-o citesc vreodata

    RăspundețiȘtergere
  5. @Lupu Diana, era imposibil sa nu-l mentionez pe Ben Barnes:)) btw, abia astept sa apara noul lui film, The Seventh Son. ai citit Croinicile Wardstone?

    RăspundețiȘtergere
  6. Hi hi ^_^ Mă bucur că te fascinează într-atât Portretul, e o carte bună :) Să ai spor la citit! :*

    RăspundețiȘtergere
  7. Am auzit ca aceasta carte e ok.
    Spor la lectura!

    RăspundețiȘtergere
  8. Așa mult mi-am dorit cartea asta în generală! Știu că o tot căutam pe scribd și nu am găsit-o.Acum că mi-ai adus aminte de ea,am să încerc din nou.E superb articolul,felicitări.

    RăspundețiȘtergere
  9. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  10. @alexa iona, nu le-am citit :D dar astept si eu sa vad The Seventh Son <3

    RăspundețiȘtergere
  11. daaaaaaaaaa, e una din cartile mele preferate <3

    RăspundețiȘtergere
  12. Am auzit multe lucruri bune despre carte. Hmmm... Poate, poate!
    Spor la citit.
    PS: Aș fi foarte fericit dacă ai trece și peste pagina mea de blog! Mulțumeeeesc!

    RăspundețiȘtergere

Suntem nerabdatoare sa va citim parerile! :)