marți, 18 februarie 2014

Recenzie : Endless de Amanda Gray

Titlu : Endless
Seria : /
Autor : Amanda Gray
Numar de pagiini : 384
Editura : Month9Books, LLC
Genuri : YA, Time Travel
Obtinuta : NetGalley

"Jenny Kramer knows she isn't normal. After all, not everybody can see the past lives of people around them.

When she befriends Ben Daulton, resident new boy, the pair stumble on an old music box with instructions for “mesmerization” and discover they may have more in common than they thought. Like a past life.

Using the instructions in the music box, Ben and Jenny share a dream that transports them to Romanov Russia and leads them to believe they have been there together before. But they weren't alone. Nikolai, the mysterious young man Jenny has been seeing in her own dreams was there, too. When Nikolai appears next door, Jenny is forced to acknowledge that he has travelled through time and space to find her. Doing so means he has defied the laws of time, and the Order, an ominous organization tasked with keeping people in the correct time, is determined to send him back.

While Ben, Jenny and Nikolai race against the clock - and the Order - Jenny and Nikolai discover a link that joins them in life - and beyond death.
"

Endless mi s-a parut la inceput ca un montagne russe. Avea ba parti bune, chiar surprinzatoare, care te faceau sa-ti doresti sa-ti continui lectura, dar si momente cand pur si simplu nu-ti dadea informatiile de care aveai nevoie. Totusi, asta s-a intampla in primul sfert al cartii, deoarece pana la final am ajuns sa ma obisnuiesc cu modul autoarei de a lasa informatiile sa curge doar cand este nevoie dar si pentru ca ceea ce credeam la inceput scris doar sa fie ceva pe acolo, sa reprezinte de fapt un lucru destul de important pe parcursul cartii.. Si totusi am simtit ca era nevoie de o mica istorisire a personajului nostru, Jenny.
 Toata actiunea incepe atunci cand Jenny participa la  o joaca a unor cunoscuti, un joc ce implica spiritismul. Spre deosebire de alte carti, nu de aici incep neaparat toate problemele tinerei protagonsite, insa de aici incep sa prinda viata, contur si incep sa apara atat intrebari, cat si raspunsuri. Datorita acestui joc nu incep sa apara fantome, insa cineva reuseste sa o gaseasca pe Jenny, dupa ani in care a cautat-o neincetat.
Dar sa aflam putine amanunte despre Jenny. Nu este descrisa ca o fata normala cum se intampla in multe astfel de carti unde toate rotitele incep sa se miste abia atunci cand isi face aparitia baiatul care o gaseste, desi vom ajunge si la acest capitol. De camd era mica aceasta putea vedea momente, probabil din alte vieti, ale persoanei pe care o atingea, ceea ce a constituit un motiv pentru ea de a nu se apropria de nimeni.
Dupa acea sedinta de spiritims la care a luat parte a inceput sa aibe vise in care protagonsita, de aceasta data, este chiar ea. Insa intr-o alta epoca, o alta viata, cu un alt nume. Iar in toate acele vise apare un tanar de varsta ei, un tanar care pare sa o cunoasca si care mai apoi este transpus in toate picturile sale, fara ca ea sa stie.
Dupa cum spuneam, au existat dati in care informatiile nu mi s-au parut destule, in care mi-as fi dorit sa stiu mai multe despre Jenny, nu despre Maria, cea care era ea intr-o alta viata. Eram curioasa cu privire la modul in care a reusit ea sa se obisnuiasca cu aceasta putere a ei de a vedea vietile oamenilor.
Nu am citit multe carti cu tema aceasta, a calatoriei in viitor si a reincarnarii, pentru ca practic cam asta este. A fost una singura si sincer, aceasta mi s-a parut mult mai reusita si mai naturala decat cealalta, desi si aceea mi-a placut la momentulr respectiv. Am deviat de la subiect.
Mi-a placut, si are puncte in plus, pentru ca povestea despre un anumit timp, unul cunoscut cat de cat. Viata anterioara la care sa face referire este din Dinastia Romanov din Rusia, chiar ultima familie, despre perioada executiei Tarului. Nu intra in detalii semnificative in carte, insa tot mi s-a parut o idee interesanta atingerea acestei perioade si chiar m-a facut sa caut pe internet mai multe detalii despre acea perioada.
Ce am apreciat la aceasta carte a fost faptul ca nu s-a pus accent pe dragoste, mare, desi a existat si acest lucru. In general am evitat genul acesta de carti tocmai din acest motiv, pentru ca numai prin atractia lor, cele doua personaje realizeaza ca au mai fost impreuna intr-o alta viata.
Relatia dintre Maria si Nikolai a existat, si aici as depuncta putin pentru ca mi s-a parut putin cam trasa de par. Cei doi s-au indragostit unul de celalalt desi nu s-au vazut decat de un numar limitat de dati, insa dragostea lor nu a ramas la fel si in prezent. Cel putin pana memoriile lui Jenny au inceput sa prinda contur. O varianta intsa love a vremurilor trecute.
Dar trecand peste aceasta insta love, dragostea lor a ramas intacta, desi ea nu isi amintea de relatia lor. Am apreciat ca desi cei doi s-au gasit si au reusit sa fie din nou impreuna, sau cel putin au incercat, actiune a existat in carte si nu au fost numai momente intre Nikolai si Jenny. Normal, ca in orice astfel de carte misiunea lor implica relatia abia regasita, ceea ce m-a cam facut sa stramb din nas pentru ca as fi preferat sa existe un alt motiv pe langa acesta.


Cu toate acestea, pot spune ca a fost o lectura usoara si placuta.

Nota:
3.5/5

P.S.: Sper sa nu existe diferente intre partea finala de recenzie si partea initiala pentru ca recenzia am inceput-o acum cateva zile si abia acum mi-am amintit sa o termin.

Un comentariu:

  1. Wow ce superba e coperta <3 As cumpara-o numa sa o tin pe raft la cat e de frumoasa=))

    RăspundețiȘtergere

Suntem nerabdatoare sa va citim parerile! :)